نکاتی که برای خرید سرفیس دست‌ دوم باید بررسی شود

اگر تصمیم به خرید سرفیس دست دوم دارید ما در این مقاله شما را با سرفیس بیشتر آشنا می‌کنیم و قصد داریم به شما قبل از خرید سرفیس دست دوم باید چه نکاتی را مورد بررسی قرار دهید نکاتی که قبل از خرید این محصول باید با آنها آشنا شوید این است که‌ باید پورت های ورودی آن، باتری و عمر باتری و صفحه کلید آن را به  خوبی مورد بررسی قرار دهید و از سلامت آنها مطمئن شوید.

تبلت و لب تاب ها ی سرفیس یکی از محصولات شرکت مایکروسافت می‌باشد شرکت مایکروسافت دو محصول تبلت و لب تاب را ترکیب کرده و محصولی به‌ نام‌ سرفیس را به بازار عرضه کرده که کاربران با خرید سرفیس در اصل یک تیر و دو نشان می‌زنند، با توجه به‌ قیمت بالای سرفیس ها  کاربران می توانند با پرداخت هزینه کمتری یک سرفیس  دست‌ دوم خریداری کنند و یک لب تاب گران قیمت با امکانات فراوانی در اختیار  داشته باشند.

اگر سرفیس دست دوم را می خواهید هر روز با خود حمل کنید سعی کنید سرفیسی خریداری کنید که اندازه آن مناسب باشد و وزن کمی داشته باشد

ویژگی‌های سرفیس

سرفیس ها از نظر ظاهری بسیار شیک و زیبا هستند. جنس بدنه‌ این محصول از منیزیم  می باشد که همین باعث شده بسیار سبک و حمل آن راحت باشد. از دیگر ویژگی‌های سرفیس ها طراحی یک پایه در پشت آن است که در زمان استفاده میتوانید آن را به راحتی تنظیم کنید، سرفیس ها ضخامت  کمتری  نسبت  به لب تاب ها دارند.

سرفیس ها مدل های مختلفی دارند و هر کدام ویژگی خاص خود را دارد و از نظر قیمت با یکدیگر تفاوت دارند. سرفیس ها قیمت نسبتأ بالای دارند ولی باید توجه داشته باشید که با خرید سرفیس دست دوم در اصل هم تبلت و هم لب تاب خریداری کرده اید و از نظر اقتصادی می تواند برای شما به صرفه تر باشد.

معرفی-انواع-سرفیس-ها-ی-ماکروسافت

معرفی انواع سرفیس ها ی ماکروسافت

انواع سرفیس ها ی عبارتند از:

  • سرفیس گو: سرفیس گو تبلت های هستند که دارای لوازم جانبی اختیاری و قلم استایلوس میباشند.
  • سرفیس پرو: این سرفیس تا حدودی شبیه به سرفیس گو می‌باشد اما ساخت بسیار با کیفیت تری نسبت‌ به‌ آن‌ دارد و از نظر سیستم و کانفیگ از سرفیس گو بهتر است.
  • سرفیس بوک: این سرفیس یک صفحه جدا شدنی دارد که آن را به یک تبلت مستقل‌ تبدیل  می کند.
  • سرفیس لب تاب: این محصول صفحه نمایش ۵/۱۳ اینچی تا ۱۵ اینچی دارد.
  • سرفیس ها پ: این سرفیس ها صفحه نمایش بزرگ و لمسی دارند و بیشتر برای ارائه مطالب، تحقیق و تهیه گزارشات کاربرد دارد.
  • سرفیس استودیو: کامپیوتری رو میزی و دارای صفحه نمایش ۲۸ اینچی  می باشد و بیشتر برای طراحی و نمایش طرح ها کاربرد دارد

اگر تصمیم دارید یک سرفیس دست‌ دوم خریداری کنید.باید  در زمان خرید چند مورد را مورد بررسی قرار دهید تا خرید مطمئن تری داشته باشید. بهتر است برای معاینه بهتر سرفیس های دست دوم ابزارهای همچون:۱- فلش مموری که‌ چند فایل درونش ریخته شده باشد ۲- ذره بین ۳- چراغ قوه ۴- تستر پورت  را همراه خود داشته‌ باشید و موارد زیر را چک کنید.

بررسی‌ خط و خراش های سرفیس دست دوم

خط و خش های روی سرفیس ممکن است نشان دهنده این باشد که از این محصول به درستی استفاده نشده و یا در زمان استفاده از قاب محافظ استفاده نکرده است. اگر در زمان خرید سرفیس دست دوم محافظی روی صفحه نمایش قرار دارد می توانید آن را جدا کنید تا مطمئن شوید خط و خراشی  روی محصول وجود نداشته باشد. و همچنین دوربین سرفیس دست دوم را  بررسی‌ کنید تا ترکی بر روی لنز دوربین نباشد که اگر دوربین دارای خراشی  شده باشد شما نمی توانید چت ویدیویی داشته باشید.

بررسی پورت های ورودی سرفیس ها ی دست دوم

قبل از خرید سرفیس های دست دوم باید تمام پورت ها و ورودی های سرفیس را مورد بررسی قرار دهید. در بیشتر موارد به دلیل استفاده نادرست از USB ممکن است این قسمت آسیب جدی دیده باشد. با استفاده‌ از ذره بین و چراغ قوه می توانید داخل پورت ها و دریچه‌ های سرفیس را از لحاظ ترک خوردگی و آسیب دیدگی مورد بررسی قرار دهید.

حتما USB که همراه خود دارید را وصل کنید تا مطمئن شوید فایل های روی آن را می تواند بخواند.

پیشنهاد: برای دریافت اطلاعات کافی در زمینه تعمیرات surface و خرید قطعات سرفیس بر روی لینک کلیک کنید.

بررسی صفحه نمایش سرفیس های دست دوم

بررسی صفحه نمایش در سرفیس های دست‌ دوم بسیار مهم است، صفحه نمایش را به درستی و از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهید و از نبود خراش ها برروی آن مطمئن شوید. ممکن است خراش ها در یک زاویه بهتر دیده شوند.

بررسی باتری و عمر باتری در سرفیس های دست دوم

قبل از خرید سرفیس های دست دوم باید از میزان سلامت و ساعت کاری باتری مطلع شوید برای این کار بهتر است  نرم افزار باتری وای پرو را نصب کنید. این نرم‌افزار درصد شارژ فعلی، آمپراژ کلی و فعلی باتری، نرخ خالی شدن باتری، درصد سلامت و خرابی باتری را نشان می‌دهد.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که شارژر، ای سی شارژ و باتری سالم هستند در زمان اجرای برنامه دستگاه رابه شارژ متصل کنید اگر بالا امد یعنی هم شارژر هم ای سی شارژ و هم باتری سرفیس دست دوم کاملا سالم  است

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *