عوامل موثر بر افزایش طول عمر باتری سرفیس

به طور کلی باتری یکی از اصلی ترین قسمت های سخت افزاری سرفیس ها به شمار آمده و نگهداری مناسب از آنها ملزم به شناخت نکات بسیاری می باشد. به عبارتی دیگر طول عمر باتری سرفیس متناسب با نگهداری بهینه، نوع باتری و میزان استفاده مشخص می شود. بنابراین شناخت روش های لازم جهت افزایش طول عمر باتری و و محافظت از سرفیس، به شما کمک می کند تا عملکرد بهتری از آن دریافت کنید.

اهمیت افزایش طول عمر باتری سرفیس ها

امروزه سرفیس ها از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار بوده و یکی از پرکاربردترین محصولات مایکروسافت به حساب می آیند. باتری انواع سرفیس ها از نوعی لیتیومی بوده و طول عمر آن متناسب با مشخصات فیزیکی، عملکرد سخت افزاری و… متفاوت می باشد. دستگاه سرفیس برای کارهای سنگین روزانه طراحی نشده و استفاده مستمر یا طولانی مدت از آن موجب آسیب دیدن باتری می شود. همچنین تعویض باتری های فرسوده بسیار هزینه بر بوده و این امر موجب پایان یافتن عمر دستگاه نیز می شود.

بنابراین افزایش طول عمر باتری سرفیس و نگهداری مناسب، موضوع حائز اهمیتی می باشد. باتری سرفیس به عبارتی عمر مفید دستگاه را مشخص کرده و نقش بسزایی در بهبود عملکرد دستگاه ایفا می کند. از طرفی استفاده بهینه از این دستگاه، تاثیر مثبت بر عمر باتری می گذارد. به منظور جلوگیری از ضعیف شدن باتری دستگاه نیز می توانید در صورت نیاز دستگاه را به شارژر وصل کنید تا از باتری کمتر استفاده شود.

پیشنهاد: اگر قصد خرید سرفیس و قطعات سرفیس را دارید با کارشناسان ما در لادیز سرویس ارتباط بگیرید

چند-راهکار-ساده-برای-عمر-باتری-سرفیس

چند راهکار ساده برای عمر باتری سرفیس

  1. شارژ بدون توقف: تعداد دفعات شارژ کردن دستگاه در حقیقت موضوع بسیار مهمی است. بهتر است سرفیس را هنگام شارژ شدن، از شارژر جدا نکنید چرا که این امر موجب آسیب دیدن باتری می شود. بنابراین بهترین راه، عدم استفاده از دستگاه تا زمان تکمیل فرایند شارژ می باشد.
  2. توجه به نوسانات برق: نوسانات برق به نوعی دشمن دستگاه سرفیس بوده و به منظوری جلوگیری از بروز مشکلات جدی باید از محافظ برای شارژر خود استفاده کنید. بنابراین نوسانات برق موجب آسیب رسیدن به سخت افزار دستگاه شده و طول عمر باتری سرفیس را کاهش می دهد.
  3. . انتخاب شارژر مناسب برای دستگاه: شارژرها اغلب دارای دو بخش جداگانه آداپتور سیم اتصال بوده و هر دستگاه باید با استفاده از شارژر مخصوص خود شارژ شود. بنابراین به منظور جلوگیری از آسیب دیدن باتری، بهتر است از شارژر مخصوص سرفیس خود استفاده کنید. همچنین هنگام خرید دستگاه، شارژر را به خوبی مورد بررسی قرار داده و از اصل بودن آن مطمئن شوید. شارژرهای فیک دارای قیمت پایین تری نسبت به شارژرهای اصل بوده و آسیب جدی به باتری وارد می کنند.
  4. شارژ کردن صحیح: شارژ کردن صحیح، امر بسیار مهمی است که بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند. در وهله اول باید از سالم بودن سوکت های شارژر پیش از اتصال شارژر، مطمئن شده و سپس سیم شارژر را بدون وجود پیچ خوردگی به دستگاه متصل کنید. همچنین رها کردن سرفیس در شارژ به مدت طولانی نیز تاثیر منفی بر طول عمر باتری سرفیس شما می گذارد.
  5. . کالیبره کردن باتری: کالیبره کردن در حقیقت یکی از روش های کاربردی و مهم جهت افزایش طول عمر باتری ها می باشد. این تکنیک تنها زمانی کاربردی است که دستگاه، اطلاعات مناسبی از وضعیت باتری نمایش دهد.
  6.  

    ترفند های نرم افزاری: انجام برخی از ترفندهای نرم افزاری دستگاه مانند کم کردن نور صفحه، کاهش مدت زمان قفل شدن صفحه، استفاده از حالت ذخیره باتری و… به شما کمک می کند تا طول عمر باتری دستگاه خود را افزایش دهید. از طرفی برخی از توصیه های مایکروسافت در این زمینه عبارتند از:

    – استفاده از عکس پس زمینه تاریک با نور کم

    – خاموش کردن حالت لوکیشن، بلوتوث و وای فای در مواقع غیر ضروری

    – عدم به روز رسانی مرتب ایمیل ها و تقویم ها

    – استفاده از Microsoft edge جهت جستجو و وب گردی

    – ری استارت کردن دستگاه در صورت بروز مشکل

    – در هنگام شارژ بهتر است ابتدا سیم شارژر با ولتاژ و جریان مناسب را به دستگاه، سپس دو شاخه اصلی را به برق متصل کنید

    – در صورت شارژ شدن دستگاه، اول سیم شارژر مورد نظر را از دستگاه جدا کرده و سپس دو شاخه را به آرامی از برق بکشید

    – از خالی شدن باتری بیش از یک یا دو بار در ماه جلوگیری کنید.

بررسی-سلامت-باتری-سرفیس

بررسی سلامت باتری سرفیس

  1. life cycle: به منظور بررسی سلامت باتری، در وهله اول باید با life cycle آشنا شوید. Life cycle در حقیقت به معنای طول عمر باتری است. به عنوان مثال اگر طول عمر باتری شما 1000 باشد، به این معناست که باتری دستگاه پس از 1000 بار شارژ شدن کم کم ضعیف می شود.
  2. پیدا کردن cycle count در سرفیس: cycle count در حقیقت تعداد دفعاتی است که دستگاه شارژ می شود. به منظور پیدا کردن این امر باید وارد command prompt شده و کلید windows + R را فشار دهید. در مرحله بعد، پس از جستجو command prompt می توانید در این محیط اطلاعات مربوط به باتری خود را در قالب یک فایل گزارش مشاهده کنید.
  3. بررسی سلامت باتری پس از یافتن میزان cycle count: پس از دریافت فایل گزارش، می توانید میزان cycle count دستگاه را به راحتی مورد بررسی قرار دهید. این اعداد به شرح زیر می باشند:
میزان cycle count وضعیت باتری طول عمر باتری سرفیس
300 تا 500 100 درصد سالم
1200 تا 1500 50 درصد نصف شده
1200 تا 2500 25 درصد در وضعیت هشدار
3750 تا 4700 10 درصد باتری خراب

کلام آخر

در نتیجه تمام باتری های لیتیومی اغلب دارای طول عمر مشخصی بوده و نیاز به نگهداری مناسب دارند. باتری سرفیس ها از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و نسبتا زودتر از سایر دستگاه ها شارژ می شوند. همچنین نگهداری و استفاده بهینه از این دستگاه موجب افزایش طول عمر باتری سرفیس شده و از صرف هزینه های بالا جهت تعویض باتری نیز جلوگیری می کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *