بررسی مشکلات رایج سرفیس‌های مایکروسافت

سرفیس‌های طراحی شده توسط مایکروسافت یک فناوری جدید از لپتاپ‌ها هستند که ویژگی‌های بسیار بیشتر و متنوع‌تری دارند. این دستگاه‌ها از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند و به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی نیز پیدا کرده‌اند. مانند سایر دستگاه‌ها سرفیس‌ها نیز دارای مشکلات خاصی هستند و کاملاً بی‌عیب و نقص نیستند.

این دستگاه‌ها کیفیت خیره ‌کننده‌ای دارند و کاربرد آن­ها نسبت به دستگاه‌های دیگر لپتاپ‌ها بسیار زیاد است. ویژگی‌های مختلفی مثل نوع طراحی ظاهری سرفیس‌ها و قابلیت دسترسی و حمل و نقل آسان آن همراه با قابلیت‌های دیگری مثل پشتیبانی از ویندوز باعث شده تا امروزه جزء دستگاه‌های پراستفاده در میان کاربران باشند. در ادامه به بررسی مشکلات رایج سرفیس‌ها می‌پردازیم و همچنین راهکارهایی برای رفع این مشکلات به کاربران ارائه می­دهیم.

 

کاربرد‌های اصلی سرفیس

سرفیس­ ها قدرتمند‌ترین و جدیدترین نسل کامپیوتر‌های قدیمی هستند که قابلیت‌های تبلت و لپتاپ را به صورت همزمان برای کاربران ارائه می‌دهند و استفاده از آن‌ها برای افرادی که دائماً نیاز به کار با لپتاپ دارند، مثل طراحان و گرافیست‌ها یا دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار کاربردی است. صفحه ‌نمایش بسیار با کیفیت، برخورداری از بدنه تمام فلزی و مقاوم بودن سرفیس‌ها، داشتن قلم حرفه‌ای بر روی دستگاه، وزن بسیار سبک، برخورداری از سیستم عامل، قدرت باتری نسبتاً زیاد و امکان استفاده مداوم و… از ویژگی‌ها و قابلیت‌های اصلی سرفیس‌های مایکروسافت است.

در نتیجه افراد زیادی از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. البته گاهی اوقات با مشکلاتی  متفاوتی نیز روبرو می‌شوند. مشکلات رایج سرفیس‌ها شامل شارژ نشدن دستگاه، مشکلات مربوط به تاچ اسکرین سرفیس، مشکل در قلم دستگاه و کاهش سرعت کار سرفیس، مشکلات مربوط به ویندوز یا مشکلات مربوط به داغ شدن دستگاه، مشکلات مربوط به کار نکردن اتصالات یا مشکلات عدم ارسال و دریافت ایمیل و… هستند.

شارژ نشدن سرفیس‌ها

ممکن است گاهی با این مشکل روبرو شوید که سرفیس شما شارژ نشود. در این شرایط ابتدا باید پریز و آداپتور یا کابل شارژ دستگاه را بررسی کنید تا سالم باشند. در مرحله بعد تمام اتصالات موجود در سرفیس را جدا کنید و پس از تمیز کردن پورت‌ها مجدد اتصالات را به سرفیس وصل کنید. همچنین منبع تغذیه باید توانایی کافی برای شارژ کردن سرفیس را داشته باشد. مثلاً اگر از پاور بانک برای شارژ سرفیس استفاده شود، حتماً باید توان خروجی آن بیش از ۶۰ وات باشد.

سپس باید درایو باتری را کاملاً بروز ‌رسانی کنید. معمولاً پس از آپدیت کردن درایو مشکل شارژ نشدن سرفیس به طور کامل رفع می‌شود. اما اگر تمام موارد گفته شده را بررسی کردید و انجام دادید اما مشکل رفع نشد، باید سرفیس خودتان را به یک کارشناس تعمیر بسپارید تا قسمت‌های مختلف آن بررسی و عیب‌یابی شود.

مشکل تاچ اسکرین سرفیس

یک مشکل رایج سرفیس نیز مربوط به تاچ اسکرین آن است. اگر آسیب فیزیکی به دستگاه وارد نشده باشد، مشکلات مربوط به تاچ اسکرین ریشه در بروز‌ رسانی نکردن درایو‌ها دارد. به همین منظور شما باید برای رفع این مشکل تاچ سرفیس درایوها را بروز ‌رسانی کنید. اما اگر پس از آپدیت مشکل تاچ اسکرین حل نشود، حتماً باید صفحه نمایش سرفیس را کالیبره کنید. همچنین اگر پس از انجام این موارد مشکلات تاچ اسکرین رفع نشد، بهتر است سرفیس از نظر سخت ‌افزاری بررسی شود.

مشکلات مختلف دیگری مثل پرش تصویر یا زرد شدن صفحه سرفیس نیز می‌تواند ناشی از تغییرات نور صفحه و یا خرابی صفحه نمایش دستگاه باشد. اما اگر به این موارد بی‌توجهی کنید در گذر زمان می‌تواند در سیستم آی سی و به طور کلی ال سی دی دستگاه مشکلات مختلفی ایجاد کند و در نهایت به طور کلی سیستم شما را مختل کند.

کار-نکردن-قلم-سرفیس

کار نکردن قلم سرفیس

یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده موجود در سرفیس‌ها قلم آن است که زمانی که شما نیاز به طراحی داشته باشید یا برای نوشتن مطالب مهم نیاز به یادداشت ‌برداری داشته باشید، می‌توانید از قلم استفاده کنید. اما گاهی از اوقات ممکن است این قلم کار نکند که از مشکلات رایج سرفیس‌ها به شمار می‌رود. در این شرایط ابتدا باید از داشتن شارژ قلم سرفیس اطمینان پیدا کنید.

اگر دکمه موجود بر روی درپوش قلم را به مدت ۵ تا ۷ ثانیه فشار دهید و چراغ قلم حالت چشمک زن داشته باشد، یعنی قلم شما با دستگاه سرفیس جفت نشده است و به همین دلیل کار نمی‌کند. برای متصل کردن قلم به سرفیس باید از طریق دستگاه اقدام به جفت سازی کنید. اگر پس از انجام این فعالیت‌ها مجدداً قلم کار نکند، باید دستگاه سرفیس را ریستارت کنید. در مرحله آخر پس از اطمینان از عدم کارکرد قلم سرفیس، بهتر است سیستم قلم از نظر فنی بررسی شود.

کند شدن سرفیس

یک مشکل رایج دیگر موجود در سرفیس‌ها کند شدن آن است که ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. در این شرایط بهتر است ابتدا سیستم را ریستارت کنید و اگر پس از این مجدد کارکرد سیستم کند بود، باید از کارکرد گوگل کروم اطمینان پیدا کنید تا پردازنده سرفیس درگیر نشده باشد. این مورد در قسمت CPU و Memory قابل کنترل است و در صورتی که از کروم استفاده نمی‌کنید، بهتر است آن را ببندید.

برای رفع مشکل کند شدن سرفیس خود بهتر است درایو‌ها را به طور کامل پاک سازی کنید و یا مواردی که دیگر نیازی به آن‌ها ندارید از سیستم حذف کنید. در این شرایط حافظه کافی برای ادامه فعالیت‌های شما در سرفیس به وجود می‌آید که سرعت انجام کار با سیستم نیز بالا می‌رود.

 

آپدیت نشدن ویندوز سرفیس

یک مشکل دیگر موجود در سرفیس‌ها آپدیت نشدن ویندوز آن است که برای افراد مختلف رخ می‌دهد. آپدیت نشدن سرفیس مشکل چندان بزرگی نیست و به راحتی می‌توان آن را رفع کرد. هنگام انجام آپدیت سیستم عامل باید دقت کنید تا هیچ برنامه‌ای در حال آپدیت و یا اجرا بر روی دستگاه نباشد. حتماً باید سیستم خود را خاموش و روشن کنید. همچنین هنگام نصب آپدیت ویندوز حتماً باید از غیر فعال بودن آنتی ویروس اطمینان پیدا کنید.

شارژ دستگاه باید ۴۰ تا ۵۰ درصد باشد تا انرژی کافی برای انجام آپدیت را داشته باشد. درایو‌های مختلف موجود می‌تواند مانع آپدیت شدن سیستم عامل شود. همچنین اگر دستگاه‌های زیادی به سیستم مایکروسافت شما وصل شده باشد، مانع از آپدیت شدن ویندوز می‌شود. مشکل در اتصال اینترنت و یا قطعی آن و همچنین نبود فضا کافی در حافظه سرفیس از دیگر موانع آپدیت نشدن ویندوز هستند.

 

داغ شدن سرفیس

مشکل داغ شدن سرفیس‌ها به دلیل پشتیبانی این دستگاه‌ها از پردازنده7corei  است و در این شرایط فن‌های دستگاه توانایی کافی برای خنک کردن دستگاه را ندارند. اگر در سیستم خودتان با این مشکل مواجه شدید، ابتدا آن را با بروز رسانی کنید و همچنین به طور همزمان چند برنامه را در دستگاه اجرا نکنید. قبل از شروع فرایند پردازش هر فایل در سیستم خود از وجود فضا کافی اطمینان پیدا کنید.

عدم-دریافت‌-ایمیل-در-سرفیس

مشکل عدم دریافت‌ ایمیل در سرفیس

یک مشکل خاص دیگر که در دستگاه سرفیس ممکن است با آن روبرو شوید، مشکل دریافت نکردن یا ارسال نشدن ‌ایمیل است. وجود این مشکل در حساب­های دارای تأیید دو مرحله‌ای نسبتاً زیاد است و باید برای رفع آن از پسورد‌های کاملاً جدید استفاده شود. اما اگر این مشکل رفع نشود، باید عوامل مختلفی را بررسی کنید. از اتصال اینترنت به سرفیس اطمینان پیدا کنید و حتماً دقت کنید که اینترنت حجم داشته باشد.

وجود آنتی ویروس و فایروال تأثیری در بلاک شدن ارتباطات دستگاه ندارد. اتصال از طریق سرور نیز امکان‌پذیر است. اما اگر بعد از چک کردن این موارد مشکل شما رفع نشد، باید ‌ایمیل‌تان را از روی سیستم ریمو کنید و مجدداً نصب کنید. هنگام نصب مجدد ‌ایمیل نیز از انجام تنظیمات آن به طور صحیح اطمینان پیدا کنید. گاهی اوقات این مشکل می‌تواند ناشی از برنامه‌ ایمیل شما باشد که باید مجدداً آن را حذف و نصب کنید.

مشکلات اتصال سرفیس‌ها به‌ مانیتور یا تلویزیون

یکی دیگر از مشکلات رایج سرفیس عدم اتصال آن به پروژکتور یا‌ مانیتور و تلویزیون است. سرفیس‌ها دارای خروجی Mini DisplayPort  هستند که برای اتصال آن به موارد گفته شده، حتماً باید یک مبدل داشته باشید. این مبدل را می‌توانید از لوازم جانبی موبایل و یا لپتاپ تهیه کنید. اگر دوباره اتصال شما مشکل داشت، بهتر است اتصال کابل را به هر دو درگاه سرفیس و سپس دستگاه مورد نظرتان چک کنید. از سلامت کابل و مبدل اطمینان پیدا کنید و در نهایت سرفیس خود را ریستارت کنید. پس از انجام این موارد و در صورت نبود مشکلات سخت افزاری مشکل اتصال سرفیس رفع خواهد شد.

نتیجه‌ گیری

سرفیس‌ها بسیار با کیفیت هستند و ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی دارند که باعث ایجاد تفاوت‌هایی در میان این دستگاه با لپتاپ‌های قدیمی شده است. سرفیس­ها برای تمام افرادی که نیاز به کار با لپتاپ یا کامپیوتر دارند، کاربردی هستند. علیرغم موارد گفته شده این دستگاه نیز از مشکلات خاص خود برخوردار است و معایبی دارد.

مشکلات رایج سرفیس اکثر اوقات قابل حل هستند و نمی‌توانند باعث از کار افتادن کامل دستگاه شوند. در نتیجه هنگام استفاده از سرفیس‌ها بهتر است این مشکلات را نیز بشناسید و روش‌های حل آن را بدانید تا در مواقع لزوم بتوانید از آن استفاده کنید. سایت http://ladizservice.com/ می تواند درباره انجام تعمیرات سرفیس­ها بسیار کاربردی باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *