ده کلید میانبر مک بوک و کاربرد آنها

شاید اسم مک بوک به‌ گوشتان خورده باشد، مک بوک نوعی لپ تاپ است که‌ توسط شرکت اپل تولید می شود در این مقاله می‌خواهیم شما را با مک بوک ها، کلید های میانبر آن و کاربردهای کلیدهای میانبر مک بوک بیشتر آشنا کنیم. مک بوک یک نوع لب تاب از شرکت اپل است که‌ سال ۲۰۰۶ شرکت اپل آن را معرفی کرد. لب تاب ها رایانه های قابل حمل هستند و همین باعث شده نسبت‌ به‌ کامپیوتر های خانگی طرفداران بیشتری داشته‌ باشند، مک بوک ها دارای سخت افزار های قوی و ظاهری بسیار زیبا هستند. مهم ترین تفاوت مک بوک ها با سایر لپ تاپ ها سیستم عامل آنها واین که ساخت شرکت اپل هستند می‌باشد. مک بوک از سیستم عامل مکینتاش بهره‌مند هستند ، از دیگر تفاوت‌ های آن قابلیت های سخت افزاری است که مک بوک ها تراشه پردازنده قدرتمندی دارند. حافظه داخلی بالا و صفحه نمایش خاص از دیگر تفاوت‌های این مک بوک ها می باشد،و از شیک ترین لب تاب ها به حساب می آید .

چند نمونه از ویژگی های مک بوک ها عبارتند از:

  • مک بوک ها به مراقبت کمتری احتیاج دارند.
  • کیبورد حرفه‌ای و بسیار نرم دارند.
  • باتری آن کیفیت بسیار بالای دارد.
  • به راحتی به محصولات اپل وصل می‌شود.
  • مک بوک ها تجربه ای مبتنی بر یونیکس ارائه می‌دهد.

کلید میانبر چیست؟

امروزه که انسان وقت کمی دارد و می‌خواهد از کمترین زمان بیشترین استفاده را ببرد استفاده از کلید های میانبر مک بوک  از اهمیت خاصی برخوردارند، به وسیله این کلید های میانبر مک بوک می توانید کارهای خود را در سریعترین زمان انجام دهید.

میانبر ها به دو دسته تقسیم می شوند و هر کدام کاربرد متفاوتی دارند

  • میانبر های صفحه کلید
  • فایل های میانبر

کلید میانبر مک بوک  به‌ معنی ترکیبی از چند کلید در کیبورد است که با فشردن همزمان آنها کار خاصی  همچون کپی‌ کردن، انتخاب کردن و… انجام می‌شود. به عنوان نمونه بجای آن که کاربردهای  مک بوک سه مرحله‌ و سه کلیک انجام دهند تا اکانتشان قفل شود تنها با فشردن کلید L+winkey      می توانید این کار را به سادگی انجام‌ دهید. هدف از استفاده از کلید های میانبر مک بوک سرعت بخشیدن به دسترسی یک قابلیت است. روشن است که ضربه زدن بر روی دو یا سه کلید به طور همزمان بسیار ساده تر از آن است که در میان منوهای گوناگون سر در گم شوید،بنابراین اگر با کلیدهای میانبر مک بوک بیشتر آشنا شوید و بجای منو ها از این کلید های میانبر استفاده کنید به کار خود سرعت‌ بیشتری  می‌بخشد. و هدف ما در این مقاله آشنا کردن شما با کلید های میانبر در کیبورد مک بوک است. که اگر از کاربران اپل باشید قطعا با این کلید ها آشنایی دارید. یک سری از میانبر ها در تمام کیبورد ها یکسان هستند و اکثرا آنها را می‌شناسید به عنوان مثال کپی‌ و پیست کردن که با فشردن همزمان command +c   عمل کپی کردن و با فشردن دو دکمه    command +v عمل پیست کردن یا چسباندن انجام می‌شود. 

معرف ده کلید میانبر کاربردی مک بوک

در این قسمت قصد داریم ده کلید از کاربردی ترین کلید های میانبر در کیبورد مک بوک ها را به شما کاربران معرفی کنیم و از کاربرد آنها بگویم

  • کلید میانبر command +tab

 کلید میانبر اجازه می‌دهد برنامه ها را به زباله دان انتقال‌ دهید.

  • کلید میانبر command +space bar

این کلید میانبر نوار جستجو در برنامه ای که‌ حضور دارید را فعال می کند و این امکان  را می دهد که سریعاً به فایل با پوشه مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

  • کلید میانبر shift +control +pwrbutton

در صورتی که از چندین صفحه نمایش استفاده می کنید این کلید میانبر به شما اجازه می‌دهد سریعاً تمام صفحه نمایش های مورد استفاده شما را به حالت خواب ببرد.

  • کلید میانبر     command +Bracket

کلید command   و براکت سمت چپ شما را به پوشه ای که‌ قبلا بودید منتقل می کند و command   و براکت سمت راست شما را به پوشه بعدی منتقل‌  می‌کند.

  • کلید میانبر command +shift +3

این کلید می تواند سریعاً از صفحه نمایش شما یک اسکرین شات کامل بگیرد و آن را روی دستگاه شما ذخیره کند.

  • کلید میانبر command +l

زمانی که یک فایل را انتخاب می‌کنید این کلید اطلاعات آن فایل را به شما می دهد.

  • کلید میانبر ctrl +D

این کلید همان کلید Delete   روی سیستم عامل ویندوز است و کاراکتر مربوطه را از جلوی نشانگر پاک خواهد کرد.

  • کلید میانبر command +H

این کلید پنجره های برنامه‌های  که در حال اجرا هستند را پنهان می کند.

  • کلید میانبر command +f

کاربرد این کلید پیدا کردن یک متن در فایل اسنادی است.

کلید میانبر command +option +A

این کلید برای ترکیب رایج command +A کاربرد دارد و عبارت های که sellectAll شده اند از حالت ” انتخاب همه” خارج می کند.

در کیبورد ها  کلیدهای میانبر زیادی وجود دارد که در اینجا  به تعداد مختصری از  آنها اشاره‌ کردیم. 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *