تعمیر مشکل کم شدن صدای گوشی آیفون

دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که صدای مکالمه آیفون شما به طور ناگهانی کم می شود. ممکن است، هنگام تماس دیگری به طور تصادفی دکمه صدا را تغییر داده باشید. یا آنکه، مانعی وجود داشته باشد که شما را از شنیدن خوب تماس گیرنده باز می دارد یا ممکن است مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری به وجود آمده باشد.. حتی چیزی به سادگی به ‌روزرسانی سیستم عامل، می‌تواند دلیل مشکل کم شدن صدای گوشی آیفون باشد. بنابراین بهترین کار این است که مراحل عیب ‌یابی زیر را طی کنید تا زمانی که راه ‌حل مشکل خود را پیدا کنید.

تعمیر تخصصی اسپیکر آیفون

رفع صدای کم مکالمه در آیفون، ممکن است به سادگی افزایش صدا در گوشی یا به سختی تعویض سخت افزار باشد، اما تا زمانی که مشکل را پیدا نکنید، نمی توانید نحوه رفع آن را بدانید. در ابتدا، صدای گوشی خود را زیاد کنید. اگر در شنیدن صدای افراد هنگام تماس تلفنی مشکل دارید، می تواند به سادگی تنظیم میزان صدای تماس باشد.

نکته مهم اینجاست که شما باید این کار را در زمانی که در حال مکالمه هستید، انجام دهید. بنابراین، دفعه بعد که کسی با شما تماس گرفت، از دکمه افزایش صدا در تلفن خود استفاده کنید تا ببینید آیا می توانید صدا را به سطحی برگردانید که شنیدن آن راحت باشد یا خیر.

بررسی کنید که قاب گوشی و محافظ‌ های صفحه ‌نمایش، اسپیکر را مسدود نکنند. برخی از قاب های گوشی، برای پوشش بلندگوی بالایی آیفون طراحی شده اند. اگر یک قاب گوشی یا یک محافظ صفحه روی اسپیکر قرار داشته باشد، می‌تواند صدای اسپیکر آیفون را در هنگام مکالمه تلفنی، خفه یا مختل کند.

اکنون لازم است تا سوئیچ سایلنت کنار گوشی را بچرخانید. یک سوئیچ فیزیکی روی آیفون در سمت چپ وجود دارد تا گوشی شما را به سرعت بی صدا کند. با این حال، برخی از کاربران به بخش تعمیرات موبایل آیفون گزارش می دهند که پس از چند بار خاموش و روشن کردن سوئیچ، صدای تماس هایشان به حالت عادی بازگشته است.

حالت هواپیما را در گوشی آیفون خود روشن و خاموش کنید. در برخی از موارد، علت کم شدن صدای گوشی آیفون می تواند باشد، آن را امتحان کنید و مطمئن شوید که موقعیت نهایی برای حالت هواپیما، خاموش است.

دلیل-ضعیف-شدن-صدای-آیفون

دلیل ضعیف شدن صدای آیفون

از سویی دیگر، برای عیب یابی ضعیف شدن صدای آیفون، لازم است که بلوتوث را خاموش و سپس دوباره روشن کنید. اگر هنگام استفاده از هدست بلوتوث یا اتصال خودرو، با مشکلی در خصوص میزان صدای تماس مواجه می‌شوید، ممکن است مشکلی در اتصال بلوتوث وجود داشته باشد. سعی کنید تنظیم را خاموش و سپس دوباره روشن کنید.

اقدام دیگر این است که حذف نویز را غیرفعال کنید. حذف نویز یک ویژگی دسترسی در آیفون است و می تواند برای کمک به شنیدن واضح تر صدا مفید باشد. با این حال، برخی از افرادی که در شنیدن تماس‌گیرندگان در آیفون خود با مشکل مواجه می‌شوند، Noise Cancellation را خاموش می کنند تا میزان صدای مکالمه را تا حد زیادی بهبود ببخشند. برای خاموش کردن این گزینه در گوشی خود، می توانید از کارشناسان تعمیر موبایل آیفون راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

مطمئن شوید که صدای شما از طریق آیفون منتقل می شود. گاهی اوقات وقتی از دستگاه‌ های بلوتوث مانند اسپیکرها استفاده می‌کنید، صدای شما به جایی غیر از تلفن شما هدایت می‌شود. بررسی کنید تا مطمئن شوید صدای شما از طریق اسپیکرهای تلفن، در مرکز کنترل منتقل می شود.

 از گوشه بالا سمت راست به پایین بکشید تا Control Center باز شود و سپس به جعبه موسیقی در گوشه بالا سمت راست نگاه کنید. اگر یک مثلث با دایره های متحدالمرکز بالای آن وجود داشته باشد، به این معنی است که صدا از طریق آیفون می آید.

اگر آن نشانگر وجود ندارد، ممکن است یک اسپیکر بلوتوث، هدفون یا دستگاه دیگری به تلفن شما متصل باشد. برای بازیابی صدا به آیفون خود، آن دستگاه را قطع کنید. ممکن است این خود دلیل کم شدن صدای گوشی آیفون باشد.

مشکل-نیامدن-صدا-هنگام-مکالمه-در-آیفون

مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه در آیفون

در قدم بعدی در مراحل عیب یابی، اسپیکرهای آیفون خود را تمیز کنید. گاهی اسپیکرهایی که از پرز و گرد و غبار پر شده اند، می توانند صدای تماس را کم کنند. سعی کنید اسپیکرهای خود را تمیز کنید، سپس دوباره تماس های تلفنی را امتحان نمایید تا ببینید آیا مشکل برطرف شده است.

توجه داشته باشید که لازم است تا آیفون خود را به روز کنید. اگر در شنیدن تماس گیرندگان در آیفون خود مشکل دارید، می تواند ایراد، چیزی به سادگی یک سیستم عامل قدیمی یا درایور اسپیکر باشد. مطمئن شوید که دستگاه شما کاملاً به‌روز است، سپس دوباره تماس‌های خود را برقرار کنید.

اگر از هدفون ‌های بلوتوث استفاده می ‌کنید و از طریق هدفون با کم شدن صدای گوشی آیفون مواجه می‌شوید، مطمئن شوید که آن ‌ها نیز به‌روز هستند. مشکل درایور می تواند در میزان صدای تماس و تحویل صدا اختلال ایجاد کند. در این شرایط، به روز رسانی مشکل را حل خواهد کرد.

آیفون خود را ریستارت کنید. گاهی اوقات، دستگاه ها نیاز به راه اندازی مجدد خوب دارند. لازم نیست هیچ اتفاقی برای آنها بیفتد. شما ممکن است همه چیز را درست انجام دهید، اما این احتمال وجود دارد که ویژگی ها به درستی کار نکنند.

به روز رسانی مجدد

مشکل هرچه که باشد، این یک حقیقت جهانی است که یک راه اندازی مجدد ساده، می تواند برای تجهیزات الکترونیکی معجزه کند، بنابراین چند ثانیه وقت بگذارید و تلفن خود را دوباره راه اندازی کنید، سپس برای بررسی رفع کم شدن صدای گوشی آیفون خود، اقدام کنید.

توجه داشته باشید، اگر صدای آیفون، هنگام پخش موسیقی کم است، می توانید یک محدودیت حجم تنظیم کنید. برای اینکار، به تنظیمات موسیقی بروید و مطمئن شوید که نوار لغزنده محدودیت صدا کاملاً به سمت راست است. اگر تمام این مراحل عیب‌یابی را انجام داده‌اید، یا آنکه گوشی شما آسیب فیزیکی مانند سقوط یا افتادن در آب دارد، ممکن است لازم باشد با افراد حرفه‌ای در تعمیرات موبایل آیفون تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *