تعمیر مک بوک

اولین نسل از این لپ تاپ در سال 2008 عرضه شد. مک بوک ایر با یک صفحه کلید تمام عرض و ویژگی های کاملا کاربردی ارائه شد. ضخامت این لپ تاپ حدودا 1.94 سانتی متر بود که باریک ترین لپ تاپ در آن زمان به شمار می رفت. یک از دلایل اصلی افزایش محبوبیت مک بوک، شهرت اپل برای ساخت دستگاه های قابل اعتماد است. به طور کلی مک بوک ها تجربه کاربری روان و تعاملی دارند .بسیار جلوتر از سایر رایانه های شخصی است. با این حال مانند هر دستگاه دیگری مک بوک ها نیز ممکن است دچار عیوب و مشکلات مختلفی شوند. در این صورت به تعمیرات تخصصی مک بوک نیاز پیدا می کنند. در صورت تعمیر قطعات می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. زیرا مجبور نیستید قطعه جدید یا حتی یک لپ تاپ جدید بخرید!

عیب یابی تخصصی مک بوک

مشاهده یک مک بوک خراب شده نه تنها ناراحت کنند است بلکه از نظر مالی نیز ضرر بزرگی محسوب می شود. در این مرحله شما دو انتخاب دارید:

  • یک مک بوک جدید بخرید.
  • مک بوک خراب خود را تعمیر کنید.

اگر مشکلی که لپ تاپ دارد با راه کار های ساده قابل حل نباشد، باید در سریع ترین زمان ممکن به یک مرکز تخصصی تعمیرات apple سر بزنید. برای این که متخصص در مورد عیب های دستگاه نظر بدهد. ممکن است مشکل مک بوک نرم افزاری باشد. یا این که مشکلات سخت افزاری دلیل کار نکردن آن باشد. در هر صورت برای هر مشکل یه راه حل خاص وجود دارد که می توان آن را انجام داد. اگر مشکل نرم افزاری باشد به راحتی قابل حل است. اما اگر مشکل سخت افزاری باشد باید بررسی شود که آیا قطعه مورد نظر قابل تعمیرات تخصصی مک بوک است یا نه. اگر قابل تعمیر نباشد قطعه مورد نظر باید تعویض شود.

در صورتی که مک بوک شما دارای گارانتی می باشد، می توانید به مرکز تعمیرات تخصصی مک بوک بروید و آن را تعمیر کنید. آن ها با ابزار های تخصصی مشکلات مختلف را ارزیابی می کنند و تشخیص می دهند. در صورت مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری، در سریعترین زمان ممکن لپ تاپ شما را تعمیر کرده و تحویل می دهند.

تعمیرات سخت افزاری مک بوک

صرف نظر از دلیل خرابی دستگاه شما، اکثر مردم ممکن است تصور کنند که تعمیر صفحه نمایش شکسته یا رطوبت دیده می تواند ارزان تر از خرید یک دستگاه نو باشد. در برخی موارد تعمیر کاملا به نفع شماست اما اگر تعداد قطعات خراب زیاد باشند، خرید یک دستگاه جدید می تواند مقرون به صرفه تر باشد. معمولا برای مک بوک ها قطعات را تعویض می کنند. اگر شاسی شما از کناره فرو رفته باشد، آن فررفتگی را برای تعمیر بیرون نمی کشند. در عوض مک بوک شما نیاز به تعویض کامل شاسی دارد.

آسیب رساندن به صفحه نمایش می تواند بسیار دشوار باشد. حتی اگر مک بوک قابل استفاده باشد، کار کردن با یک صفحه نمایش شکسته بسیار اذیت کننده است.تعمیرات سرفیس و صفحه نمایش یک چهارم از تعمیرات تخصصی مک بوک و لپ تاپ های اپل را در بر می گیرد. برخی از نشانه های اولیه مشکلات سخت افزاری از عملکرد نادرست قطعات آن سرچشمه می گیرد. مشکلات سخت افزاری که ممکن است برای مک بوک شما اتفاق بیافتد بدین شرح هستند:

  • حرکت نامنظم موس یا صفحه نمایش
  • آسیب فیزیکی یا منفوذ مایعات به درون صفحه کلید
  • مک به طور کلی راه اندازی و لود نمی شود
  • مشکلات مربوط به هارد یا صفحه کلید
  • لپ تاپ شارژ نمی شود یا این که به سرعت شارژ را خالی می کند.
  • سیاه شدن صفحه نمایش یا سایر مشکلات آن

هیچ دستگاهی از جمله لپ تاپ های اپل، در برابر مشکلات مصون نیستند. شما فقط باید بعد از عیب یابی مک بوک خود را به دست متخصصان بسپارید تا با دریافت هزینه در سریع ترین زمان ممکن آن را تعمیر کنند. به یاد داشته باشید بسیاری از مشکلات سخت افزاری در مک را می توان به راحتی با انجام چند تنظیم حل کرد.

تعمیرات نرم افزاری مک بوک

مشکلات نرم افزاری معمولا با یک عیب یابی کوچک قابل حل هستند. اگر مک بوک شما به آرامی بالا می آید یا کد های خطا را نشان می دهد، قطعا چیزی در سیستم به درستی کار نمی کند. شاید راه اندازی برنامه ها کمی طول بکشد یا امکانات مک آن طور که انتظار می رود عمل نکند. شاید لپ تاپ شما به درستی لود نشود یا باتری از شارژ شدن امتناع کند.

 این مشکلات و سایر مشکلاتی که در مک بوک با آن مواجه خواهید شد نشان از مشکلات نرم افزاری است. خوشبختانه، هنگامی که یک مشکل مبتنی بر نرم افزار در مک شما وجود دارد، معمولا اگر سر رشته ای از کامپیوتر داشته باشید، می توانید خودتان آن ها را بر طرف کنید. اما اگر تخصصی در این زمینه ندارید می توانید از تعمیرات تخصصی مک بوک و متخصصان این فناوری ها کمک بگیرید تا عیب شما برطرف شود. برخی از مشکلات رایج نرم افزاری عبارتند از:

  • داده ها به طور تصادفی از سطل زباله حذف می شوند.
  • پوشه ها یا ایمیل ها ناپدید می شوند
  • خطاهای هارد SSD
  • مشکلات بورد منطقی
  • پشتیبان گیری ماشین زمان انجام نمی شود.
  • درایو خارجی و هارد هنگام اتصال شناسایی نمی شوند

برخی از این مشکلات توسط متخصص برای تعمیرات تخصصی مک بوک باید شناسایی شوند. چون در مرحله اول قابل تشخیص نیستند. با استفاده از مشکلات گفته شده اکثر مشکلات قابل شناسایی هستند. برای بازیابی اطلاعات می توان از نرم افزار Stellar data recovery  استفاده کرد.

جمع بندی و استفاده از خدمات تعمیر مرکز لادیز

اگر گارانتی دستگاه شما به اتمام رسیده باشد، مجبور خواهید شد که مبلغ زیادی برای تعمیر به خصوص برای مشکلاتی مانند نفوذ رطوبت بپردازید. قبل ازاین که برای تعمیر اقدام کنید ابتدا تاریخ گرانتی مک بوک خود را چک کنید. چه به دنبال تعمیر صفحه نمایش باشید، چه به دنبال تعویض قطعات، می توانید از خدمات تعمیرات تخصصی مک بوک لادیز سرویس استفاده کنید. در این مرکز انواع مشکلات مک بوک از جمله صفحه کلید، تاچ پد، باتری و صفحه نمایش بر طرف می شود. در طول فرآیند تعمیر، استاندارد های بالای اپل و این که چقدر برای لپ تاپ خود ارزش قائل هستید را در نظر می گیریم.