تفاوت سرفیس و لپتاپ

امروزه تنوع کالایی موجود در حوزه فناوری مثل لپتاپ بسیار زیاد است و انتخاب و خرید این دستگاه¬ها کار دشواری است. چرا که مدل‌های مختلفی از لپتاپ‌ها با فناوری و کاربرد‌های مختلف در بازار وجود دارند. پس از گذشت چندین سال از تهیه و تولید لپتاپ‌ها، نوع جدیدی از آن‌ها با ویژگی‌های متفاوتی به تولید رسیده است.
سرفیس یک نوت بوک کاملاً نازک، بسیار سبک، قدرتمند و با ظاهر زیبا است که کاربرد‌های عمومی به افراد ارائه می‌دهد. سرفیس‌ها نمونه جدیدی از لپتاپ‌ها هستند که کارایی‌های فوق‌العاده‌ای دارند و با ویندوز ۱۰ به بازار عرضه شده‌اند. این نوع لپتاپ‌های گزینه کاملاً مناسب برای دانشجویان و دانش‌آموزان هستند. بررسی تفاوت سرفیس و لپتاپ باعث می‌شود دید جدیدی نسبت به این فناوری‌ها داشته باشیم.

ویژگی‌های کلی سرفیس

سرفیس از نظر طراحی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و جنس آن آلومینیومی است. رنگ‌های متنوعی دارد و از ابعاد ۱۲. ۱ در ۰. ۵۷ ساخته شده است. صفحه نمایش ۱۳. ۵ اینچی سرفیس نیز به صورت لمسی استفاده می‌شود. نمایشگر سرفیس قابلیت جدا شدن دارد. به طور کلی سرفیس‌ها توانستند تمام قابلیت‌های لپتاپ‌ها و تبلت‌های مختلف را در بر بگیرند. همچنین سرفیس‌ها دارای انواع گوناگونی هستند و هر کدام نیز از قابلیت‌های خاصی برخوردارند.
نسل جدید لپتاپ‌های سرفیس‌ در حالی روانه بازار شد که مردم عادی همچنان از لپتاپ‌های ۱۵ سال پیش استفاده می‌کردند و ویژگی‌های خاصی به لپتاپ‌ها تاکنون اضافه نشده بود. در نتیجه سرفیس‌ها به عنوان یک فناوری کاملاً نوین در این حوزه هستند که کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند و از نظر طراحی سخت‌ افزاری قابلیت‌های کامپیوتر و لپتاپ‌ها را به صورت همزمان به کاربران ارائه می‌دهند.

مقایسه سرفیس‌های مایکروسافت و لپتاپ‌های دیگر

سرفیس‌ها نسبت به لپتاپ‌های دیگر بسیار پیشرفته هستند و به دلیل لمسی بودن کاربرد‌های بسیار متنوعی دارند. در حال حاضر استفاده از این دستگاه نشان دهنده یک انقلاب در حوزه پیشرفت‌های فناوری است. یکی از موارد مهم چشمگیر در دستگاه‌های سرفیس کیفیت زیاد صفحه نمایش آن است که در برابر لپتاپ‌های دیگر بسیار عالی عمل می‌کند.
همچنین بیشترین میزان قیمت هر دستگاه سرفیس مربوط به صفحه نمایش فوق‌العاده آن است. علاوه بر این که رنگ‌ها را بسیار باکیفیت نشان می‌دهد، یک قابلیت تخصصی برای طراحان در این دستگاه‌ها وجود دارد که می‌توانند میزان رنگ را بر اساس نیاز خود تنظیم کنند و استاندارد‌های خاصی برای نمایش رنگ‌ها در دسکتاپ خود ببینند. میزان شارژدهی و وزن این دستگاه‌ها نیز نسبت به لپتاپ‌های دیگر بسیار متفاوت است.

مقایسه کیفیت سرفیس و لپتاپ

کیفیت سرفیس و لپتاپ

در بررسی تفاوت سرفیس و لپتاپ در اولین مورد می‌توان به تفاوت کیفیت این دو اشاره کرد. سرفیس‌ها با داشتن کیفیت بسیار زیاد در ارائه انواع خدمات به کاربران در سطح بسیار عالی عمل کرده‌اند و از نظر طراحی به شکل‌های کاملاً مدرن تولید شده‌اند. این دستگاه‌ها دارای کیبورد و قلم جداگانه هستند و نوع کاور سرفیس نیز بسیار عالی است. علاوه بر طراحی ظاهری عملکرد دستگاه سرفیس نیز بسیار خوب و متعادل است و سرعت عملکرد سیستم نیز بالا است.
شما در سرفیس به راحتی می‌توانید ویندوز ۱۱ را نصب کنید و هیچ برنامه اضافه و بدون دلیل برای شما باز نمی‌شود. در حالی که هنگام نصب ویندوز برای لپتاپ انواع مختلف تبلیغات برای شما ظاهر می‌شود و برنامه‌های مختلفی بدون دلیل در سیستم شما بالا می‌آیند. کیفیت طراحی ظاهری لپتاپ‌ها نیز نسبتاً قدیمی هستند و از دوربین با کیفیت یا امکاناتی مثل قلم و یا صفحه لمسی برخوردار نیستند. قدرت شارژدهی لپتاپ‌ها نیز بعد از گذشت مدت زمان خاصی به شدت کاهش پیدا می‌کند، در حالی که باتری در سرفیس‌ها کاملاً متفاوت عمل می‌کند و دورربین¬ها بسیار با کیفیت هستند.

وزن سرفیس‌ها

وزن دستگاه سرفیس نسبت به انواع مختلف لپتاپ‌ها بسیار کم است و در حال حاضر در هنگام ساخت نمونه¬های جدیدتر تلاش می‌شود تا وزن آن به حداقل ممکن نیز برسد. در حالی که وزن لپتاپ‌های معمولی که بین مردم در حال استفاده هستند حدود ۲ تا ۳ کیلوگرم است و حتی گاهی از موارد چندین برابر بیشتر نیز وجود دارد. همین وزن ۲ کیلوگرمی لپتاپ باعث می‌شود خیلی از اوقات شما نتوانید آن را با خودتان حمل کنید.
در حالی که سرفیس¬ها به راحتی قابل حمل هستند و دیگر نیازی نیست چندین ساعت پشت میز بنشینید و یا استفاده خودتان از لپتاپ را به ساعات خاصی موکول کنید. شما می‌توانید سرفیس را به جلسه اداری خودتان ببرید و در آنجا نیز از آن استفاده کنید. سرفیس یک دستگاه کاملاً جمع و جور و جذاب برای کاربران است که انواع مختلف برنامه‌ها را بر روی سیستم عامل ویندوز اجرا می‌کند و کارایی‌های خاصیت دارد. میزان وزن سرفیس‌ها از اصلی‌ترین تفاوت‌های آن با لپتاپ به شمار می‌رود.

تفاوت در شارژ شدن

در بررسی تفاوت سرفیس و لپتاپ می‌توان به قدرت شارژدهی این دو دستگاه اشاره کرد .یک لپتاپ بر اساس دیسک خوان نوری و میزان حافظه که نسبتاً پرمصرف هستند، پس از حدود ۳ الی ۵ ساعت مصرف شارژ باتری کاملاً خالی می‌شود و نیاز به شارژ خواهد داشت. در مقابل سرفیس می‌تواند به صورت مستمر تا ۱۷ ساعت کار کند و نیاز به شارژر نداشته باشد. این کار در لپتاپ‌ها به سختی به چشم می‌خورد. شارژدهی باتری و مدت زمان استفاده از کامپیوتر همراه یا لپتاپ‌ها اهمیت زیادی دارد و نحوه استفاده شما به میزان شارژ باتری لپتاپ بستگی دارد. در نتیجه اهمیت شارژدهی این دستگاه‌ها بسیار زیاد است.
مدت زمان لازم برای شارژ شدن لپتاپ‌ها بسیار زیاد است، در حالی که خیلی زود پس از استفاده نیز تمام می‌شوند. در حالی که سرفیس‌ها با یک بار شارژ شدن و استفاده‌های کوتاه مدت می‌تواند تا چهار روز نیز شارژ خود را نگه دارد و برای شما قابل استفاده باشد. قابلیت نگهداری شارژ در طولانی مدت برای افرادی که مدام در مسیر‌ها هستند و برای شارژ کردن لپتاپ یا سیستم وقت کافی ندارند، بسیار کاربردی است.

قلم-سرفیس

قلم سرفیس

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص سرفیس‌ها وجود قلم در روی این دستگاه است و این قابلیت به عنوان یک جایگزین برای ماوس کامپیوتر است. همچنین دستگاه می‌تواند میزان درجه فشار بر روی نوک قلم را تشخیص دهد و هر نوع زاویه اعمال شده بر روی آن را اجرا کند. در نتیجه وجود این قلم یک وسیله کاملاً حرفه‌ای برای هنرمندان و طراحان است. این قلم بر روی لپتاپ‌ها و یا کامپیوتر‌های عادی وجود ندارد و یک فناوری کاملاً جدید در روی سرفیس‌ها به شمار می‌رود. سرفیس¬ها به دلیل برخوردار بودن از تاچ اسکرین لمسی از این نظر بسیار پیشرفته هستند.
اگر یک دانش‌آموز یا دانشجو بخواهد از سرفیس‌ها استفاده کند و یا یک فرد در یک جلسه نیاز به انجام یادداشت ‌برداری داشته باشد، به راحتی می‌تواند به جا تمام جزوه‌ها و کتاب‌ها بر روی سرفیس یادداشت ‌برداری کند و کیفیت نوشتن این جزوه بسیار بیشتر از نوشتن آن بر روی کاغذ است. علاوه بر این استفاده از قلم در سیستم عامل ویندوز ۱۰ نیز بسیار کاربردی است. در نتیجه امکانات فوق‌العاده دیگر موجود در سیستم عامل که قلم محور هستند، برای شما قابل استفاده می‌شوند. بنابراین در بررسی تفاوت سرفیس و لپتاپ می‌توان به این قلم اشاره کرد که در بین لپ تاپ‌های عادی وجود ندارد. قطعات سرفیس به صورت جداگانه نیز به فروش می رسند و می توانید در صورت خرابی قطعات را جداگانه خریداری کنید.

امکانات سیستم عامل

دستگاه‌های سرفیس توسط سازنده ویندوز طراحی و ساخته شده‌اند. در نتیجه یکی از بهترین اجرا ‌کنندگان سیستم عامل مایکروسافت همین دستگاه سرفیس است. حتی اگر در آینده بتوانید گونه دیگری از ویندوز را نصب کنید، باز هم سرفیس می‌تواند خود را با این قضیه تطبیق دهد. در حال حاضر سرفیس‌ها تنها دستگاه‌های موجود در سراسر دنیا هستند که بر اساس سخت ‌افزار هرکدام، نسخه خاصی از ویندوز برای آن‌ها طراحی و ساخته شده است.
وجود این ویژگی باعث می‌شود سطح پردازنده و باتری سرفیس ارتقا پیدا کند. چرا که ویندوز خود را بر اساس دستگاه سرفیس تغییر می‌دهد و بر پایه ویژگی‌های سرفیس مناسب ‌سازی می‌شود. این ویژگی باعث نارضایتی برخی از دستگاه‌ها و لپتاپ‌های دیگر نیز شده است. چرا که مایکروسافت بیشترین تعداد بروز رسانی را برای سرفیس‌ها عرضه می‌کند تا این دستگاه بتواند بهترین تجربه استفاده از سیستم عامل ویندوز را برای کاربران ارائه دهد. برخی از امکانات ویندوز ۱۰ فقط برای این دستگاه فعال شده است که شما می‌توانید سرفیس را با استفاده از چشم و چهره خود قفل گشایی کنید. همچنین ویژگی Tablet mode  فقط در این دستگاه‌ها قابلیت استفاده دارد و لپتاپ‌های دیگر تاکنون نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

نتیجه‌ گیری

در حال حاضر نسل جدیدی از دستگاه‌ها با قابلیت‌های لپتاپ و ویژگی‌های بسیار پیشرفته‌تر به دنیا دیجیتال و فناوری عرضه شده است. تجربه استفاده از این دستگاه‌ها باعث شده تا خیلی از افراد به خرید سرفیس¬ها رو بیاورند و استفاده از لپتاپ‌های معمولی دیگر جایگاه خاصی در میان کاربران نداشته باشد. قابلیت‌های بسیار متنوعی بر روی این دستگاه طراحی شده است که آن را بسیار با قدرت نشان می‌دهد.
امکانات مختلف موجود بر روی این دستگاه از جمله سیستم عامل آن و ویژگی‌هایی مثل قلم و مدت زمان شارژدهی بالا باعث شده تفاوت سرفیس و لپتاپ بسیار چشمگیر شود. شما نیز می‌توانید با استفاده از سرفیس‌ها تفاوت را تجربه کنید و با قابلیت‌های این دستگاه آشنایی بیشتری داشته باشید. سایت لادیز سرویس می تواند در این زمینه به شما کمک کند و اطلاعات کافی در اختیار شما بگذارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *