دلایل داغ شدن مک بوک و راه های رفع این مشکل

دارندگان مک بوک گاهی از داغ شدن مک بوک خود شکایت می کنند و به دنبال رفع این مشکل هستند. زمانی که شرکت اپل مک بوک های بدون فن خود را وارد بازار کرد از سمت مخاطبان خود مورد استقبال قرار گرفت. این شرکت لپ تاپی ساخته بود که بدون سر و صدای فن بهترین کارایی خود را داشت. در همان زمان این شرکت تراشه هایی را معرفی کرد که بهترین کارایی را داشتند ولی با تمام این تلاش ها افرادی که از مک بوک استفاده می کردند از داغ شدن آن شکایت داشتند. مشکل داغ شدن فقط شامل لپ تاپ های قدیمی نمی شد بلکه سیستم های جدید مک بوک نیز دچار این مشکل می شدند. در این مطلب به بررسی دلایل داغ شدن مک بوک و روش هایی برای رفع مشکل آن می پردازیم.

برنامه-های-که-بیشترین-مصرف-باتری-را-دارند 

وجود برنامه های که بیشترین مصرف باتری را دارند 

گاهی داغ کردن مک بوک به دلیل برنامه هایی است که حجم بالایی از منابع CPU را درگیر می کنند. برنامه  Activity Monitor یک برنامه عالی برای یافتن این چنین برنامه هایی است. برای استفاده از این برنامه ابتدا Activity Monitor را RUN کنید و سپس از بخش Finder  به قسمت Applications folder بروید و جزئیات برنامه ها را بررسی کنید. برنامه هایی که منابع زیادی را درگیر می کنند را شناسایی کنید و سپس در صورت امکان آن را از مک بوک خود حذف کنید. در صورت نیاز به این برنامه ها به دنبال جایگزین هایی بگردید که منابع کمتری از CPU را به خود اختصاص دهند.

پیشنهاد: اگز نیازمند به تعمیرات apple شامل: مک بوک، آیفون، ایرپاد هستید برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 کاور های ضخیم بر روی سیستم

بعضی از کاورهایی که برای مک بوک ها طراحی می شود بسیار ضخیم هستند و اجازه تبادل گرما را به خوبی به دستگاه نمی دهند. شاید داشتن این تجهیزات برای شما جذاب باشد ولی این روکش ها به دلیل نداشتن منافذ باز مانع خروج گرما می شوند. به همین دلیل باعث می شوند که دمای سیستم شما بسیار بالا برود و مک بوک شما داغ کند. بهتر است در اولین فرصت این کاورها را از لپ تاپ های خود حذف کنید. سعی کنید اگر علاقه به استفاده از تزئینات این چنینی دارید از کاورهایی با ضخامت کمتر و دارای منافذ باز استفاده کنید.

 حذف اطلاعات اضافی

یکی از مواردی که دشمن سرعت سیستم است و فضای بسیار زیادی از حافظه را اشغال می کند پاک نکردن اطلاعات اضافی می باشد. سعی کنید در اولین فرصت اطلاعاتی را که لازم ندارید از حافظه مک بوک خود حذف کنید و به محلی دیگر انتقال دهید. داشتن اطلاعات زیاد سرعت سیستم را کند می کند و باعث بالا رفتن تعداد تراکنش ها می شود. بالا رفتن دستورالعمل ها باعث گرم شدن مک بوک می شود و حتی در خالی شدن باتری تاثیر زیادی دارد.

به روزرسانی مک بوک

گاهی از به روز رسانی مک بوک خود غافل می شوید و مشکلات مختلف نرم افزاری برای سیستم شما ایجاد می شود. بهتر است در زمان های مشخص مک بوک خود را بروز رسانی کنید تا این مشکلات نرم افزاری عملکرد سیستم شما را کند نسازد و باگ های عدیده ای برای شما ایجاد نکند. به شما توصیه می کنیم برای جلوگیری از داغ شدن سیستم و کاهش عملکرد مک بوک خود، نرم افزارها و سیستم عامل خود را به روز نگه دارید. خوب است هر از چند گاهی وضعیت به روز بودن نرم افزار ها و سیستم عامل خود را چک کنید.

 بررسی-فن-مک-بوک

 بررسی فن مک بوک

اگر انجام کارهای بالا هیچ کدام برای مک بوک شما کار ساز نبود نگران نباشید هنوز می توانید امید داشته باشید که مشکل داغ شدن مک بوک خود را حل کنید. فن به کار رفته در مک بوک می تواند دچار مشکلات سخت افزاری یا فرسودگی شود. بهتر است اگر با مشکل داغی مک بوک خود مواجه هستید از سلامت فن دستگاه خود مطمئن شوید. در ابتدا تمامی لوازم جانبی مانند موس و … را از مک بوک جدا کنید. مک بوک خود را خاموش کنید و دکمه D را نگه دارید. با نگه داشتن دکمه D، Apple Hardware Test/ Apple Diagnostics بالا می آید. در مرحله بعد دستورالعمل هایی بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود که مسیری را که برای تست باید بروید به شما نشان می دهد. ابتدا بررسی پایه و سپس تست پیشرفته انجام می شود. بعد از پایان تست اگر با دستوری مواجه شدید که با PPF آغاز می شود بدانید که فن مک بوک شما دچار مشکل شده است. برای جلوگیری از داغ شدن  مک بوک خود بهتر است هر چه زودتر آن را تعمیر کنید.

بررسی شارژر

گاهی استفاده از شارژرهای غیر اصلی می تواند باعث داغ شدن بیش از حد  مک بوک شود. حتما از اصل بودن شارژر خود مطمئن شوید. تجهیزات غیر اصل ممکن است آسیب های زیادی به باتری و به مک بوک شما بزنند.

از تنظیمات Energy Saver مک بوک غافل نشوید

اگر هنوز با دمای بالای مک بوک خود همچنان مواجه هستید بهتر است از تنظیمات Energy Saver استفاده کنید. با بررسی این تنظیمات مصرف باتری شما مدیریت می شود و از عملکردها و پردازش های غیر ضروری در سیستم شما پرهیز می شود. این تنظیمات ممکن است از داغ شدن مک بوک شما جلوگیری کند.

جمع ­بندی

افرادی که از مک بوک استفاده می کنند گاهی از داغ شدن سیستم های خود شکایت می کنند. راه هایی برای رفع این مشکل در این مطلب بیان شد. این راه حل ها شامل حذف کاورهای ضخیم، بررسی اصل بودن شارژر، تست سلامت فن، حذف اطلاعات اضافی، پاک کردن برنامه هایی که حجم بالایی از منابع CPU را به خود اختصاص می دهند و … است. اگر با مطالب گفته شده مشکل داغ شدن مک بوک شما برطرف نشد می توانید به متخصص ما در لادیز سرویس مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *