بررسی و مقایسه سرفیس و مک بوک

مایکروسافت و اپل، بدون شک دو تا از بزرگترین نام های شناخته شده در فضای فناوری هستند. رقابت طولانی مدت بین مایکروسافت و اپل از ریشه های نرم افزاری آن، به یک میدان جنگ سخت افزاری تغییر کرده است . در ادامه به  مقایسه سرفیس و مک بوک و نکاتی که در این حوزه باید بدانید می پردازیم.

شرکت، مایکروسافت، سرفیس را معرفی کرد، در حالی که اپل مک بوک ایر خود را عرضه کرد. در طول سال ‌های گذشته، اپل بهترین ‌های مایکروسافت را داشته است، اما هر بار عرضه سرفیس جدید مایکروسافت، به سقوط برترین مک ‌بوک ایر نزدیک‌تر می ‌شود.

سرفیس در مقابل مک بوک ایر

تفاوت اصلی مایکروسافت سرفیس و مک بوک ایر در مشخصات اتصال آنهاست. مایکروسافت سرفیس دارای یک پورت USB، یک پورت USB 3.1 Gen 2، یک پورت اتصال سرفیس و یک جک هدفون می باشد. از سوی دیگر، قرار است از دو پورت USB 4 برای اتصال Thunderbolt 3 و جک هدفون در MacBook Air استفاده شود.

این در حالی است که سرفیس، به سرعت مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است، زیرا آنها استفاده منحصر به فرد یک سیستم رابط چند لمسی را با استفاده از یک شی ارائه می دهند. کاربران می توانند اشیاء دنیای واقعی را با کمک بارکد به عنوان وسیله ای برای تعامل با کامپیوتر، پیکربندی کنند. مایکروسافت سرفیس از خواص الکتریکی انگشتان، برای تشخیص لمسی استفاده می کند.

در مقایسه سرفیس و مک بوک، قابلیت حمل مک بوک ایر، بخش بزرگی از جذابیت آن در بسیاری از به روز رسانی های محصول بوده است. علاوه بر قابل حمل و کوچک بودن، به دلایل زیادی مانند پردازنده‌های دو هسته‌ای، پردازنده‌های مرکزی سریع، صفحه‌کلیدهای دارای نور پس‌زمینه و غیره کاربران را به خود جذب می‌کند. ضمن آنکه در زمان معرفی اولیه خود به بازار، باریک‌ترین و سبک‌ترین رایانه شخصی در نوع خود بود. 

تمامی قطعات سرفیس در بازار موحود است و در صورت بروز مشکل می توانید قطعه خراب شده را تعویض کنید و یا با مراجعه به مراکز تعمیرات سرفیس مانند لادیز سرویس دستگاه خود را تعمیر کنید.

مشخصات-فنی-سرفیس-و-مک-بوک

مشخصات فنی سرفیس و مک بوک

پارامترهای مقایسه Microsoft Surface MacBook
پردازنده AWD Ryzen 5 46800U 8-core M1
سیستم عامل Windows 10 or Pro or 11 Home macOS
پردازنده گرافیکی 6-core AMD Ryzen Microsoft Surface Edition 7-core integrated
بیومتریک Windows Hello Touch ID
صفحه لمسی Yes No

عمر باتری سرفیس و مک بوک

در مقایسه سرفیس و مک بوک، در خصوص عمر باتری میان سرفیس و مک بوک، باید اشاره کنیم که لپتاپ سرفیس، دو الی سه ساعت بیش از لپ تاپ مک بوک، باتری را ذخیره می نماید. باید در نظر داشت که هنگام انتخاب لپ تاپ، عمر باتری، گزینه ای بسیار مهم بوده و لازم است که بر حسب نیاز، در اولویت بندی های خود قرار گیرد. این در حالی است که می تواند این قابلیت ها در قیمت محصول نیز موثر باشد.

مقایسه قابلیت های خاص سرفیس و مک بوک

باید اشاره کنیم که سرفیس مایکروسافت، رایانه‌ای است که به کاربران کمک می‌کند تا از طریق یک شی معمولی به جای صفحه کلید و مانیتور با آن ارتباط برقرار کنند. دستورات با دست خالی از طریق کشیدن یا لمس سطوح رابط تعیین شده، وارد می شوند.

درست مانند دستگاه ‌های چند لمسی در دنیای امروز، سرفیس با فرمان‌های کشیدن و لمس برای کپی، نمایش، بزرگ‌نمایی، چسباندن و مخفی کردن داده‌ های چند رسانه‌ای فعال است. یک دستگاه بلوتوث مانند یک دوربین، روی رابط سطح قرار داده شده است که توسط رایانه قابل دسترسی و شناسایی است.

بیشتر بخوانیم : خرید تلفن تحت شبکه آلکاتل

این تکامل در مقایسه با تحولات رخ داده در لپتاپ ها، با قطعاتی سبک وزن و باریک بهبود یافته است. در مقایسه سرفیس و مک بوک، صفحه، بازتابش بیشتری دارد و اگر به طور منظم زیر نور مستقیم خورشید یا نور شدید استفاده شود، کاربری چندانی ندارد.

از سویی دیگر، صدای تمیز و بلند را می توان از سرفیس انتظار داشت. صفحه نمایش آن جذابیت های خود را دارد، به خصوص در حالی که ویرایش یا خواندن می تواند از فضای عمودی اضافی بهره مند شود. گاهی اوقات صحنه های شسته و رفته را می توان در بسیاری از موارد هنگام تماشای ویدیوها مشاهده کرد.

عملکرد-مک-بوک-در-مقایسه-با-سرفیس

عملکرد مک بوک در مقایسه با سرفیس

مک بوک ایر از اپل، یک لپ تاپ سبک و باریک است. این در طبقه بندی قرار می گیرد که فروشندگان آن را فوق قابل حمل می نامند. بدنه آن از آلومینیوم آنودایز شده است که در ضخیم ترین شکل 1.9 سانتی متر و در نازک ترین شکل، 0.4 سانتی متر می باشد.

این محصول، اغلب به اندازه یک پد کاغذی در نظر گرفته می شود. مک بوک با فناوری بلوتوث داخلی بی سیم، برای همگام سازی و اتصال لپ تاپ به تلفن همراه، هدست بی سیم و PDA ارائه می شود. همچنین دارای یک دوربین بینش تعبیه شده است که قادر به ضبط ویدیو و همچنین گرفتن عکس است.

این را در نظر بگیرید که مک بوک ایر با درایو CD/DVD عرضه نمی شود. برای نصب نرم افزار از طریق دیسک، دو گزینه برای مصرف کننده وجود دارد. ابتدا لازم است تا یک سوپر درایو اکسترنال مک بوک ایر خریداری کنید یا از ویژگی دیسک راه دور، برای اتصال بی سیم به سایر درایوهای CD/DVD رایانه استفاده نمایید.

برای اتصالات اینترنت یا شبکه، مک بوک ایر از Wi-Fi با ویژگی های شبکه بی سیم 802.IIn استفاده می کند. ال سی دی عاری از آرسنیک و جیوه و بدنه آلومینیومی به دلیل مصرف برق کمتر، آن را دوستدار محیط زیست می کند.

در نهایت، وقتی صحبت از ابعاد به میان می‌آید، مک بوک ایر ابعاد 30.40 در 0.4 در 21.2 سانتی متر را در مقابل 30.7 در 1.4 در 22.3 سانتی متر را به خود اختصاص داده است که می تواند هنگام مقایسه سرفیس و مک بوک مورد توجه بوده و در انتخاب آنها، موثر باشد.

مقایسه قیمت سرفیس و مک بوک

می توان نتیجه گرفت که مایکروسافت سرفیس و مک بوک ایر، دو لپ تاپ فوق العاده هستند که توسط مایکروسافت و اپل ساخته شده اند. مک بوک ایر با تراشه M1 بر روی یک پردازنده پنج نانومتری ساخته شده و از 16 میلیارد ترانزیستور تشکیل شده است. پردازنده M1 در مقایسه با پردازنده AMD Ryzen 46800 مایکروسافت سرفیس عملکرد بسیار خوبی دارد.

واحد پردازش گرافیکی یا GPU سرفیس، 6 هسته ای AMD Ryzen Microsoft Surface edition است. از سوی دیگر، پردازنده گرافیکی مک بوک ایر، 7 هسته ای یکپارچه است. ویژگی صفحه نمایش لمسی توسط سرفیس ارائه شده است، در حالی که این ویژگی در مک بوک ایر وجود ندارد. سیستم عامل سرفیس، ویندوز 10 یا پرو می باشد. از طرف دیگر، در مقایسه سرفیس و مک بوک، سیستم عامل مک بوک ایر، MacOS است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *